Payrolling in de Horeca

KonaCom werkt samen met de meest vooruitstrevende en betaalbare payroll organisatie voor horeca en catering, ROI Payrolling.

Hun visie luidt; door Betrouwbaarheid, Betaalbaarheid en Behulpzaamheid relaties aan gaan die langdurig tot wederzijdse tevredenheid leiden.

ROI Payrolling neemt nieuwe en bestaande medewerkers van een bedrijf in dienst met de bijbehorende personele administratie en werkgeversrisico’s. De opdrachtgever behoudt de operationele leiding in zijn of haar bedrijf en kan zich daar beter op focussen.

ROI Payrolling bestaat uit een team van gespecialiseerde medewerkers die allemaal over ruime horeca ervaring beschikken. Bovendien beschikken wij over ruime ervaring met de Horeca op het gebied van financiële administratie, personele administratie, salarisadministratie en advies. Door deze achtergrond zijn wij in staat om naast een professionele ook een meedenkende partner te zijn voor horecabedrijven en medewerkers.

Het hoofdkantoor is centraal gelegen in Berkel en Rodenrijs van waaruit de dienstverlening in heel Nederland kan worden aangeboden.


Payrolling

ROI Payrolling neemt bij een nieuwe samenwerking de arbeidsovereenkomsten van bestaande of nieuwe medewerkers in dienst waardoor ROI Payrolling de juridische werkgever wordt met alle daarbij behorende werkgeversverplichtingen en werkgeversrisico’s. De specialisatie in deze dienstverlening en de systemen die erop gericht zijn deze diensten foutloos en efficiënt te kunnen uitvoeren.

Wat nemen wij de werkgever uit handen?

  • financiële risico’s
  • aan- en afmelden medewerkers
  • arbeidsovereenkomsten opstellen en beheren
  • het aanmaken van personeelsdossiers
  • verwerken van mutaties en gewerkte uren
  • loonadministratie en betalingen
  • verstrekken van loonstroken en jaaropgaven
  • correct en tijdig afdragen sociale lasten, belasting en premies
  • het uitvoeren van pensioenregelingen
  • ziek- en betermeldingen
  • des gewenst risico’s met betrekking tot ziekte
  • arbo-werkzaamheden
  • toepassen van actuele wetgevingen

 

Wat voegt ROI Payrolling toe?

  • specifieke kennis en ervaring op het gebied van administratie en verloning
  • vooruitstrevende systematiek en online toepassingen voor de administratie
  • ondersteuning en advies zowel van ROI Payrolling als van haar zusterorganisaties


Werkwijze

ROI Payrolling maakt gebruik van moderne online technologie voor de personeelsadministratie en de urenregistratie. De ondernemer kan hier zijn voordeel mee doen door snelle rapportage en grip op de organisatie. De werknemer maakt gebruik van het systeem voor het opvragen van informatie zoals loonstrookjes en jaaropgaven maar ook voor CAO-informatie en telefoonnummers van collega’s. De technologie zorgt er bovendien voor dat de werkwijzen van uw bedrijf naadloos aansluiten op onze methoden van verwerken.

Hoe werkt het in de praktijk?

  1. De opdrachtgever vult samen met de medewerker het inschrijfformulier in;
  2. U stuurt het inschrijfformulier op samen met een kopie ID en een kopie bankpas. De medewerker kan dan direct aan het werk;
  3. De arbeidsovereenkomst wordt aan opdrachtgever en medewerker toegezonden voor akkoord;
  4. De medewerker ontvangt een inlogcode voor: persoonlijke gegevens, loonstrookjes, jaaropgave,  betaaloverzichten etc..;
  5. De opdrachtgever levert voor maandag 12.00 uur de gewerkte uren aan;
  6. ROI Payrolling verwerkt de uren tot loonstroken;
  7. ROI Payrolling verstuurt dinsdag de factuur;
  8. De factuur wordt woensdag geïncasseerd;
  9. ROI Payrolling betaalt donderdag de lonen en zorgt voor verdere afhandeling van afdrachten, betalingen en administratie.

 Payrolling in de Horeca